úterý 11. září 2012

Remote QTH, remote RX ....



        Tak jsem se dneska víceméně zamotal do debaty ohledně  remote  QTH. Zkoušel jsem nějaké antény na 80 m a testoval dálkově ovládaný přispůsobovací L-článek. A potřeboval jsem posouzení signálu od protistanic. Nějaké reporty jsem dostal, pak jsem se ale zmínil, že na vzdáleném SDR WEB RX jsem slyšet silněji a že to asi bude směrovostí. A bylo zaděláno.....
     Najednou se debata stočila  ohledně SDR a remote QTH a během pár vteřin zazněla i slova jako podvod atd.  Aniž bych stačil cokoliv k danému téma sdělit, byl jsem „odstřelen“ ve stylu „má někde vzdálený přijímač“
   Docela mě to sebralo, na KV jsem se cca 10 let neobjevil a když tak jsem jen poslouchal.
Když nepočítám pár spojení o dovolené tak tohle dnešní testovací bylo opravdu jedno z prvních z mého stálého QTH.
  Naučil jsem se používat pro testování antén vzdálené WEB SDR RX. http://www.websdr.org/  Funguje to dobře , dokonce mám aplikaci i na telefonu s Androidem. http://code.google.com/p/sdr-widget/downloads/detail?name=aHPSDR.apk  http://www.youtube.com/watch?v=1tPbEU2BHzc   Nevidím na tom nic špatného, je to pomůcka, stejně jako např. převaděč, echolink, dx cluster, skimmer atd….  Já s tím testuji svoje antény. Má to výhodu, nemusím nikoho otravovat. Tohle ale pánové z kroužku nějak nepochopili. Nemám žádné svoje vzdálené QTH. Tedy zatím. Nevylučuji, že jednou nebudu mít. Ono jde o to , jak je remote pracoviště chápáno. Vedou se o tom dlouhosáhlé diskuse v podstatě nikam nevedoucí. Mě osobně ale nevadí, pokud si někdo vzdálené remote TRX postaví třeba někde na kopci vedle města. Chápu to. Ve městě je rušení a provoz na kv vylučuje. Stačí , aby si soused pustil za příčkou v paneláku plasmovou TV a je vymalováno.  Ne každý má na to si postavit kvůli rádiu domek někde na odlehlém místě.
  Osobně to beru, jako kdyby si dotyčný pořídil delší šňůru k mikrofonu a TRX nechal dál od baráku.  Znamená to tedy, že by se k vlastní realizaci remote TRXu nemělo použít internetu a jakéhokoliv tunelu v něm. Pokud si k tomu ale někdo postaví svoji linku ať už pomocí nějakého wifi pojítka, infračerveného spoje nebo si opravdu natáhne po sloupech třeba  2 km kabelu je to  v pořádku.  Prostě má delší kabel od TRXu k MICu a hotovo. Pokud ale někdo používá vzdálený SDR web přijímač proto, že doma díky rušení nic neslyší,  odporuje to základním principům hamspiritu a s takovým jednáním se v zásadě neslučuji. To ale neznamená , že to jakkoliv odsuzuji. Pokud někoho takové spojení (kdy protistanici na svém RIGu neslyší a pomůže si web SDR )  potěší proč ne.   Je na každém,  jestli se chce opíjet rohlíkem, nalhávat si nějaké skutečnosti a bušit si do prsou. Další věc je pokud si tak nepoctivě pomáhá k výsledkům v závodech.
  Tak to chápu já a v ohledu remote pracoviště mám  jasno. Samozřejmě někdo jiný může mít názor odlišný, nikomu ho neberu. Pokud je někdo na slova   remote , SDR atd. alergický a ihned v tom hledá  podvody a nepravosi není to radioamatér. Třeba si z výšeuvedeného někdo něco vezme a třeba si uvědomí, že nelze házet všechny do jednoho pytle a plyvat na všechno co se mi nelíbí a nebo to neznám.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud budete cokoliv psát, prosím zdržte se vulgárních výrazu. Vše ostatní se dá akceptovat :-)