úterý 25. září 2012

Měřicí SWR můstky a jejich provedení

Pro každého , kdo má doma nějaký woobler je SWR můstek velmi zajímavým doplňkem.
Na stránce: http://www.wb.commufa.jp/ja2djh/html/e_rlb.html
jsem objevil krásný přehled, zhodnocení, "rozborku" a návodů na stavbu SWR můstků pro měření přispůsobení ( hlavně antén) . Autor se snaží o dosažení co nejmenší  tzv. "directivity". Profi můstky běžně dosahují více jak 40dB.   V amatérských podmínkách je poměrně obtížné takovou hodnotu v širokém rozsahu přeladění dosáhnout, i když to není nemožné....

U nás de stavbou takového můstku zabýval OK1UGA : http://ok1uga.nagano.cz/swr_mustek.htm
Já jsem si podle návodu můstek vyrobil, nicméně jsem dosáhl hodnot, kdy využitelnost můstku je cca
20-700MHz. Velmi záleží na použitých materiálech na ferity a symetrii obou meřicích vedení. Já použil nějaké noname feritové perly a klasický semirigid, ale  jeho průměr je již poměrně velký. Chtělo by to nějaký tenký a kvalitní koaxiál.
V každém případě je ale měření na anténách pomocí takového doplňku velmi příjemné, lze samozřejmě sledovat změny na více pásmech najednou bez nutnosto přelaďování.....

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud budete cokoliv psát, prosím zdržte se vulgárních výrazu. Vše ostatní se dá akceptovat :-)