pátek 21. října 2011

OK0BM už je v pořádku :-)

Tak jsem se dnes konečně dostal k převaděči. Pro jistotu jsem s sebou vezl  celý převaděč, abych nemusel závadu nějak složitě diagnostikovat na místě. Původně jsem myslel, že je zadřený ventilátor co převaděč chladí, ale vše se točilo jak má.  Po odpojení RX portu od duplexeru převaděč odpadl. Bylo tedy jasné, že ho "drží" něco ze "vzduchu". Problém byl pravděpodobně ve zdroji, který jsem s sebou jako jediný náhradní neměl.

Zdroj je spínaný a po delší zátěži se ohřál a začal produkovat "smog", který převaděč otevřel - jeho analogový SQ.  Šlo by to vyřešit vypnutím DSQ a ponechat pouze CTCSS , ale to jsem nechtěl. On už v klidu ten zdroj způsoboval rušení asi v síle 2S na ručce postavené vedle skříně převaděče, takže jistě  způsoboval znecitlivění celého převaděče. Evidentně v něm neco "vyschlo" protože tohle při instalaci a spouštění převaděče nedělal.  Zdroj jsem kuchnul

a zkusil výstup zablokovat nějakým smetím co jsem měl s sebou. Taky jsem ustříhal další nepotřebné vývody pro nabíjení baterie co ze zdroje lezly a působily jako anténa. Povedlo se. Jenomže při zkušebním spojení s OK1MJG jsme zjistili značný brum v modulaci. Způsoboval ho ventilátor, který už tam také nějaký ten pátek točí a do napájení z něj lezlo hučení. Tak jsem ho odpojil, brum sice v modulaci ještě nepatrný je, ale je to téměř nepostřehnutelné. Asi 20 minutová zatěžovací zkouška potvrdila, že tam druhý ventilátor být nemusí :-(  Tak jsem ještě  pro jistotu zkontroloval PSV antény a výkon a   zabouchnul to  a jelo se domů.






Celou cestu z Huťské hory až do Klatov jsme s Milanem OK1MJG převaděč testovali, za což mu děkuji. Krom OK7LL byl jediný , kdo se ozval.  
  Takže se zdá se ,že zas je vše  v pořádku. Sice budu muset udělat pořádný zdroj ( ten spínaný už mi tam nesmí),  ale to bude muset vydržet do jara. Pro jistotu ještě doma otestuji ten demontovaný převaděč a připravím ho pro další případnou výměnu při závadě. To se osvědčilo, protože jezdit sem a tam cca 70 km se mi vážně nechce. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud budete cokoliv psát, prosím zdržte se vulgárních výrazu. Vše ostatní se dá akceptovat :-)