sobota 8. října 2011

Na návštěvě u OK1VRF

Pavel OK1PVT to s radioamateřinou myslí opravdu vážně. Docela se vybavil, v podstatě to může rozjet.  Líbí se mu digimody, tak jsme si domluvili návštěvu u OK1VRF v Plánici. Je to takový DIGI guru, dělá to už pár let a ví jak a co.
 Je pravda, že jsem na vojně ve volných chvílích zkoušel interface s operačními zesilovači a spolu s přijímačem Olympia ATS-803 ( později pak R-4 ). S vyřazeným dálnopisem a spoustou drátů kolem a poměrně softifikovaného interface jsem občas i něco zaslechnul, ale vzhledem k tomu, že se "modem" musel stále dotahovat a dolaďovat jsem se na to časem vybodnul. A dálnopis skončil ve šrotu. Ale je to už 20 let, doba trochu pokročila.
  Klascký SSB a CW provoz na KV mě nikdy nelákal. Když jsem si udělal koncesi a zakoupil z druhé ruky TS-140 tak mě hned odradilo QSLování. Člověk udělal spojení a hned že teda QSL. Na papírování jsem nikdy nebyl, ta jsem to zapíchnul. I když občas poslouchám, prostě mi to na KV nebere. Ale chuť OK1PVT něco zkusit a návštěva Václava OK1VRF mě trochu nahlodala a vypadá to , že to s tím DIGI taky prubnu. Václav používá ICOMa 746 , z NF výstupu jede rovnou do zvukovky, samozřejmě galvanicky oddělené i klíčování. Je vidět, že to má zmáknutý a HW poměrně jednoduchý. Já to budu mít s FLEXem asi složitější, Už proto, že je celý z PC ovládaný. Budu muset vytvářet nějaké virtuální porty a propojovat SW v počítači. I když vždy je tu možnost vytáhnout z FLEXe NF a fungovat jako OK1VRF.  Flex je momentálně jediný KV RIG co mám, FT-1000 se zničeným koncem ( už jsem ho tak poměrně levně  koupil ve snaze to nějak nahradit) jsem před časem prodal. Stejně tak FT-817, která mi ležela ve skříni a v době, kdy jsem čekal rodinu byly jiné starosti.
Co mě potěšilo, že Vašek OK1VRF si postavil k jeho FT-817 PA na 430MHz a chce občas vyrazit na nějaký ten aktiv, nebo polní den do Zdebořic. Chtěli jsme to PA při návštěvě zkusit oživit, ale zklamal 24V zdroj, který má nejspíš vyschlé kondy a při zatížení padalo napětí a relaxovalo to. I tak měřák ukázal cca 50W při buzení 0,5-1W , takže je to na dobré cestě. Až Vašek pořídí pořádný zdroj, zkusíme to znovu.
Vypadá to na kvalitně provedené , robustní a nesmrtelné PA, hezky mechanicky zpracované. Kvalitní zdroj předpětí pro 2x MRF327 včetně logiky, nezbytného cirkulátoru na výstupu, chlazení.  Vašek pěkně naskládal do skříňky, jen tomu vdechnout život.
Takže v zimě někdy naviděnou na dálnopisu a příští léto že bych také někam vyrazil na kopec?
Plánů je dost, chci také zdolat EME ale to ještě chvíli potrvá.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud budete cokoliv psát, prosím zdržte se vulgárních výrazu. Vše ostatní se dá akceptovat :-)