pondělí 24. října 2011

Nový zdroj

Protože mi to nedalo, vidina toho, jak se v zimě brodím sněhem ve snaze se dostat na kótu, a konečně proto, že jsem měl na otočku cestu tím směrem  jsem dal na OK0BM nový zdroj.

  Tedy nový, staronový...    Důležité je, že funguje, a že není spínaný. Neboli se na něm nemá už co po....
Zdroj je od Standy OK1SCH, za což mu děkuji.
Výhoda je, že zdroj je v seznamu schválených koncových telekomunikačních zařízení. Viz. :
http://www.ctu.cz/cs/download/rok-1997/telekomunikacni-vestnik-4-1997-1114527364.pdf
na stránce 19. 
   Co mi ještě trochu vadí, je jeho vlastní spotřeba cca 7W .  Převaděč teď v klidu  (což je 99 procent času SRI)   bere podle wattmetru ze sítě asi 12W což je za rok asi 100kWh neboli cca 400kč.
  No mám to jako úkol na zimu, vyrobit něco s malou klidovou spotřebou, případně do Astrona dát nějaké lepší tráfko  -  toroid.  Zkusím od něj někde sehnat dokumentaci , nemá někdo?
 ------------


doplněno.... Milan OK1MJG má asi lepší internet než já, protože schéma našel a já ne :-(
Každopádně mu moc děkuji, schéma je na:
 Astron
Jak vidno, je použito klasické LM723, řízení má vyšší napájení než silová část kvůli ztrátám na regulačních tranzistorech a dokonce je na výstupu ochrana proti zvýšenému napětí při případné poruše zdroje.
Netradiční je využití pouze dvou diod v obou usměrňovacích můstcích. Plánuji náhradu za dvojité schottky s menším úbytkem a výměnu trava za toroid s malou klidovou spotřebou.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud budete cokoliv psát, prosím zdržte se vulgárních výrazu. Vše ostatní se dá akceptovat :-)