úterý 11. října 2011

IC-7400 opět u mě na stole :-(

Jeden můj nejmenovaný známý posluchač se dozvěděl ( tamtamy fungují dokonale) že jsem nedavno opravoval IC-7400 . Pravda , zmínil jsem se o tom asi třem lidem, možná v Holicích dalšímu. To už je jedno.
V každém případě prosáklo i to, že jsem doma na neschopence a tedy dotyčný usoudil, že je ten správný čas mi to hodit na hlavu :-(
Tedy o co jde. Podsvícení displeje. Odchází tam tranzistor , který to spíná. Je třeba nahradit lepším, ideální je za chladicí křidélko připájet k rámečku okolo něj. Výměna je sranda, je třeba správně dodržet PINouty. Ale rozebrání celého transceivru je děs a hrůza. Rozebíral jsem toho už víc, třeba FT-1000 je podle mě lépe udělané, ale ICOM je opravdu lahůdka. Na internetu lze nalézt video, kde si to někdo natočil:
http://www.youtube.com/watch?v=rPXaW-IAEbU
Další a co jsem zjistil tak známý problém u tohodle rádia je, že se špatně chladí budič PA a ten se " odletuje" , nebo vznikne studeňák, který při TX chrastí , nebo skokově ovlivňuje výkon. Tedy pořádně zapájet a hlavně před přišroubováním namazat styčnou plochu mezi driverem a hliníkovou základnou nějakou teplovodivou pastou. Hlavně ne stříbrnou!!!  Po celodenní práci hotovo, dnes jsem TRX podrobil kontrole. Majitel přijede až zítra, tak testuji RX na zatím nepřispůsobené LW. Přijímač se zdá být poměrně odolný, i když cca 3KHz a méně už nejde pracovat vedle signálu S9+50dB ( simulovaný generátorem ). Musíme jít alespoň 5-7 kHz vedle, pak to začíná poslouchat. Co se týče přijímače, FLEX poslouchá subjektivně lépe, při testech, kdy přepínám mezi oběma RTXy anténu je příjem na FLEXE prostě  lepší. Dá se najít signál, který už ICOM nečte (nebo ho neumím nastavit, i když jsem se sebevíc snažil) a FLEX ano. Sice v šumu a na hranici, ale je tam, ICOM mlčí :-(.  TX ICOMA dává poctivých 103W do zátěže, testoval jsem cca 5 minut , docela se zahřeje. Odběr z 13,8V je při tom 21A, což se mi zdá dost! I když na transceivru může být o volt méně a to je  268W, tedy účinnost dost pod 50 procent.
 Co mě ale poměrně "zděsilo" je odběr samotného přijímače. +/- 2,5A !!!!!
Výsledek je ten, že rádio celou noc zapnuté je poměrně horké, to se mi vůbec nelíbí. 35W trvalého tepla se musí někde projevit, měl by se alespoň pomalu někde točit nějaký FAN ! Tohle tena výrobce nezvládnul! Vyhřávání elytu vede k postupnému vysychání, je otázka času, kdy to začne umírat. Možná je to záměr výrobce , aby se zas prodalo něco nového. Mě by tohle tedy silně odradilo, minimálně bych nějak musel improvizovat, aby teplo z rádia šlo ven. Nevím , jak je na to IC-746 , ale určitě lépe, to by se OK1VRF, nebo OK1STW coby majitelé určitě zmínili...
 Můj result  IC-7400 určitě ne, pokud bych o ni někde zakopnul , tak tunning chlazení. Jinak je to sympatické rádio, i na ovládání se dá poměrně rychle zvyknout. Absence UKV pásma u této třídy zvyk.
Škoda, že se ICOM vykašlal na allmode typu FT-847, hodně lidí je dnes odkázáno na TS-2000 , nebo na vhodné transvertory.

1 komentář:

  1. Ahoj Honzo, mám tu taky IC7400 a projevuje se to stejně jak popisuješ. Nedal bys mi to do kupy? Já se na to necejtím. Otevřel jsem to a hned zase zavřel. Mám cestu začátkem února. Prosím ozvi se na 379348795 VOIP nemám na tebe kontakt. Díky Vláďa

    OdpovědětVymazat

Pokud budete cokoliv psát, prosím zdržte se vulgárních výrazu. Vše ostatní se dá akceptovat :-)