.
V e-shopech občas objednávám. Většinou si ale pak zboží
vyzvednu někde na výdejním bodě.
Do Alzy nechodím
z několika
důvodů. Ten první a nejdůležitější je ten jejich zelený skřet. Dělá se mi
špatně vždycky, když ho někde vidím. Je jedno jestli v TV nebo na mě
vybafne reklama na nějakých web stránkách. P těch letech jsem si na Alzu a
jejího skřeta vypěstoval alergii. Je fajn, že mě nikdo nenutí, kde mám
nakupovat a mohu se rozhodnout sám. Kdo by chtěl vědět, jak se k Alzákovi ( tak se ten malý skřet, jejich maskot jmenuje) staví marketing Alzy, nechť shlédne tohle video:
https://vimeo.com/170735376
Nemusí celé, stačí cca od cca 44:50.
Kdo na to koukat nechce, je tam něco v tomhle stylu: "Vím(e), že ten maskot lidi irituje, ale oni pak vezmou peníze a přijdou nakoupit" Zkrátka a jasně, lidé se stali obětí thodle obchodu a celkově ty marketingové "kecy" ve videu o tom, jak dělají věci jinak atd... asi nejspíš v praxi zafungovaly. Je to ale z velké většiny obraz naší populace, zákazníků, oni sami určují, kde se bude nakupovat a kde ne. Jsem zvědav, jak to Alze půjde v zahraničí, tam kde je zákazník specifický a jiný , než "ohýbací" čech zákazník a hlavně zvyklý na jiný druh reklamy a marketingu.
U Alzy jsem sice před
asi 5 lety jeden nákup udělal, skočil jsem jim na nějaký slevový kupón. Až po
nákupu jsem zjistil, že cena s jejich slevovým kupónem byla o něco větší než
všude jinde. Bohužel po cca roce došlo na reklamaci .. Pro mě to byl zbytečný měsíc vyřizování , e-mailování a telefonování. A z jejich strany argumentování a dokazování, že na reklamaci nemám nárok.....
Nakonec jsem si po předchozí domluvě cca 35 den od podání reklamace přijel na pobočku zboží vyzvednout a protože nebylo
k dispozici a neměli žádné další informace vrátili mi peníze. A to bylo naposledy, kdy jsem vstoupil do
jejich obchodu za účelem něco zakoupit.
No chybami se člověk učí, je třeba víc googlit, než člověk v nějakém
e-shopu něco koupí. A nejen ceny, ale i zkušenosti zákazníků.
Ale zajímala by mě
jiná věc. Když pominu onoho zeleného
zakrslíka, co řve jako siréna ( dodnes mi hlavou zní „sto tabletů týdně, sto
tabletům týdně..“ ) Tak v čem je tenhle prodejce lepší? Lepší než třeba
CZC, nebo LAN-shop atd.? Cenami? Přístupem k zákazníkům?
A nebo jsou lidé opravdu tak zblblí tou stupidní a upištěnou
reklamou a nakupují u Alzy jen proto, že ten zelenej skřet jim stále dokola
blbne hlavu? Prosím můžete mi někdo napsat, co je na té Alze tak světoborného?
A proč tam chodíte? Jaké důvody? Docela by mě to zajímalo. Mě kromě skřeta
odradila i jejich obchodní politika – vše mají ve slevě, ale za cenu, která je
jinde „normální“ a hlavně pročítáním zkušeností zákazníků. Např:
http://alterego.ondrejvasicek.cz/Alza-cz-problematicka-reklamace-Slabe-slovo-46/ Ale na webu lze nalézt tisíce negativních
ohlasů v diskusích . Je sice pravda, že lidé se ozvou většinou, když jsou
nespokojeni, ale co se týče reklamací, Alza nemá úpně nejlepší pověst.
Nedavno vyšel zákon o provozování obchodu o svátkách. Jeho
plné znění nehodlám citovat, jde o to, že se prostě o významných dnech nemůže
vesele prodávat, obchody musí zavřít. Snad kvůli zaměstnancům, aby si také
užili volno. Zda je , nebo není takové rozhodnutí správné je v tuhle chvíli
zcela irelevantní. Nicméně na webu se
objevila zpráva, že tohle nařízení jeden prodejce ignoruje.
Možná to je od Alzy zase jenom dobrý trik, jak si udělat
reklamu ( i negativní reklama je reklama )
Ale mě na celém to martýriu zaujalo jejich prohlášení:
„Stojíme si za tím, že otevřením našeho centrálního
showroomu v Praze - Holešovicích ve státní svátek 26. prosince neporušujeme
zákon,“ uvedl ředitel marketingu Alza.cz Karel Kučera.
Popravdě mi to připadá, jak když se malé dítě hádá, že
ta jeho bábovička je nejlepší. A kdyby ne, tak pozor, já se jmenuji…….. ALZA
Teď si uvědomuji, já tady už 10 minut mlátím do klávesnice ( nová od Ježíška z CZC ) a dělám vlastně reklamu. Kecám tu o tom a to oni možná chtějí. Kamkoliv se hneš, všude Alza ! Ne, ne, ne, ne, ne Alza a ne není to reklama v nejmenším - je to jen takvý soukromý průzkum z mé strany. A díky za reakce.