pondělí 11. června 2018

Závod mládeže




... se konal v sobotu 2.6. 2018. Akci jsme domlouvali s Frantou OK1IBB , který velmi ochotně přislíbil možnost odjed závod mládeže z pohodlí kóty Koráb - střediska kdyňského radioklubu OK1KNF.
 A   závod mládeže byl jeden z důvodu, proč jsem zrušil letošní Friedrichshafen. Václav OK1VRF se sice nabídnul, že tam děti odveze a závod s nimi odjede, ale nechtěl jsem mu nechat na krku 3 najednou ... navíc jsem se na to také těšil..    Jeho vnučka Anetka byla letos na vodě , takže zbýval Martin ( syn )  ,  Luky
( synovec) a Jani (neteř). To jsem ale ještě nevěděl, že  nakonec ještě v sobotu "odpadnou" i Lukáš s Janičkou SRI. Ke všemu ještě Vašek někde vyhrabal, že závod snad není ( zrušený ) ...??

   Na kótu jsme vyráželi rovnou z Dronfestu z Plzně. V Klatovech jsme ještě naložili do poloprázdného auta moji mamiku a řízky, které nám vyrobila.. Hi.. Měl jsem v plánu ještě vyzvednout Vaška OK1VRF v Plánici, aby nemusel svým autem, ale už měl setup ( a dalekohled ... )  nastěhovaný v autě a nechtěl to přendavat.
     Mimochodem jeho setup pro "děti" čítá dvoje sluchátka. Jedny  má operátor, druhé - bezdrátové  pak jako příposlech "dohledující" a zapisující osoba + nápověda... Mě osobně sluchátka nevyhovují, mám raději řvoucí amplión někde na stole. Automatický dávač výzvy je sice pohodlný, ale raději bych aby se děti naučily bez ostychu do mikrofonu mluvit, hlasivky na to ještě mají. Dávač je pomůcka pro pardály, aby během závodu zůstala možnost operátorovi ještě vydat nějaký skřek.
  Na Koráb jsme dorazili někdy po 15 hod. SELČ. Vítal nás Vašek OK1VRF ( vlevo Hi )


                                ...  a Pavel OK1XBF ( vpravo ). Pavlovi též patří poděkování za to, že nám                                                       zprostředkoval návštěvu kóty.



No a v 16:00 hod SELČ se to rozjelo.


Zkoušel jsem ještě během závodu spotovat po telefonu nějaké stanice ale nepovedlo se :-(
Zabalili jsme to v 18:00 , na pásmu už nikdo další nebyl. Je škoda, že tyhle akce nemají větší podporu.


Povedlo se celkem 16 spojení, uvidíme, zda bude nějaké umístění.





Poté , co Vašek sbalil setup a Pavel OK1XBF se s námi rozloučil nás čekal ještě výstup na rozhlednu.
Moje maminka si na výstup netroufla, je fakt, že jsme se při výstupu slušně zadýchali.
Vašek vzal s sebou na Koráb krásný dalekohled se stativem, takže jsme ho vzali nahoru. Trochu čáru přes rozpočet nám udělala zašroubovaná okna nahoře na rozhledně. Otevřít šla jen dvě z celkem asi 8. Do jiných směrů jsme museli koukat . přes špinavou tabuli skla.
I tak to bylo luxusní pokoukání na závěr dne. Velmi pěkně byla vidět rozhledna na Špičáku, zmátla mě blikající lampa na vrcholu rozhledny. Rozhlednu pak po chvíli správně identifikoval Vašek, verifikace na internetu v mobilu ukázala správnost jeho úvahy.
 Další zajímavý objekt   který jsme viděli a který jsem přes čočku okuláru dalekohledu pro představu jak to pěkně kouká i vyfotil jsme nedokázali identifikovat ( místo )


Že se jedná o větrnou elektrárnu bylo zcela jasné, nikdo z nás ale netušil, kde elektrárna je.
Až Vašek asi po týdnu poslal e-mail s identifikací:

"Ta větrná elektrárna je na Plzeňsku jediná"
Pěkně je vidět na

Opravdu jsem netušil, že máme na Plzeňsku větrnou elektrárnu. Je to kousek vedle Dožic ( mezi Mladým smolivcem a Čížkovem  ) , vzdušnou čarou od Korábu cca 48km!!!!  

Určitě musím k elektrárně  někdy naplánovat výlet. Naprosto mi vyrazil dech její výkon : 800kW
Každou hodinu tedy vyrobí 800kWh, při běžné  ceně cca 5kč/kWh to umí vydělat 4000kč/hod. Pro představu každou sekundu něco málo přes korunu výdělek...

V každém případě ten dalekohled je teda věc!!! Něco co ještě nemám Hi. Mimochodem jedná se o dalekohled CELESTRON  SkyMaster 25x100 ve voděodolném provedení.

Vaškovi OK1VRF patří veliké poděkování za zorganizování celé akce, přípravu, dodání setupu včetně vygenerování a zaslání deníku. Dělal to prakticky pro mého syna, doufám, že to byl pro Martina zážitek, zkušenost a že na to bude jednou hezky vzpomínat.  Super bylo  zpestření na rozhledně, s tím dalekohledem měl Vašek vážně výborný nápad!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud budete cokoliv psát, prosím zdržte se vulgárních výrazu. Vše ostatní se dá akceptovat :-)