neděle 31. ledna 2016

Ceny HAM zařízení, alternativní nákupy ze zahraničí? (TCXO-9 pro FT-817)



    Vedl jsem před pár dny s jedním radioamatérem diskusi na téma SDR rádio, došlo i na FLEXE..
Dostali jsme se k ceně, která je momentálně v DDAMTEKu bez  dvou stovek 21000kč. Je ta cena správně? Koukám přímo na web   flexradio.com
.... a vidím 699 dolarů...  To je při současném kurzu 24,8 kč/USD  cena  17335 kč.  Vzhledem k záruce, která je 2 roky v případě nákupu   v DDAMTEKu  není cena tak přemrštěná. V každém případě individuální objednávka asi vyjde i po zaplacení DPH o něco málo výhodněji. Rozdíl 3430 kč asi už nestojí za komplikace s nákpem z USA , platbou DPH.. Navíc nelze objednat  přímo do  CZ, je třeba někoho v DL....německo je jedna ze zemí , kam FLEXové zasílají.
Já před cca 4 lety tuto cestu absolvoval. Jednalo se o dárek ke 40 narozeninám, i tak jsem chtěl ušetřit. A protože už jsem zapomněl, našel jsem v historii Paypalu onu platbu a nestači se divit:



Express Checkout Payment Sent (Unique Transaction ID #1SH67191RR0910927)
Original Transaction
 Date
 Type
 Status
 Details
 Amount
 May 24, 2011
Payment To Bronze Bear Communications, Inc.
 Completed
 ...
-$661.18 USD 

Related Transactions
 Date
 Type
 Status
 Details
 Amount
 May 24, 2011
Currency Conversion
 Completed
-11,835.64 CZK 
 May 24, 2011
Currency Conversion
 Completed
$661.18 USD 



Business Name:

Bronze Bear Communications, Inc. (The recipient of this payment is Verified)
Email:

gerald@flex-radio.com



Total amount:

-$661.18 USD (equals -11,835.64 CZK)
Fee amount:

$0.00 USD
Net amount:

-$661.18 USD



Conversion from:

-11,835.64 CZK
Conversion to:

$661.18 USD
Exchange rate:

1 Czech Koruna = 0.0558 U.S. Dollars



Item amount:

$661.18 USD
Sales Tax:

$0.00 USD
Shipping:

$0.00 USD
Handling:

$0.00 USD
Quantity:

1



Date:

May 24, 2011
Time:

13:01:30 GMT+02:00
Status:

Completed  



Shipping Address:

Karel Jan Blazek
Rabensteiner str.15
94227 Zwiesel
Germany




Business Contact Information
 
Customer Service URL:
Popis: https://www.paypalobjects.com/en_US/i/scr/pixel.gif
http://www.flex-radio.com
Customer Service Email:

Customer Service Phone:

512-535-4713



Funding Type:

PayPal Funds
Funding Source:

11,835.64 CZK - PayPal Account



Description:

You have sent $661.18 USD to Bronze Bear Communications, Inc. with PayPal




----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cena za FLEX-1500 byla tehdy "jen" 661 USD a vzhledem k tehdejšímu kurzu byla i mnohem zajímavější korunový přepočet:   - 11,835.64 CZK. To je témeř  9000 kč úspora !
Naštěstí mám kamaráda, který v DL pracoval (pracuje) a pendluje, mohl jsem nechat zaslat FLEXe na jeho adresu. Jak jsem zmiňoval, FLEXové do CZ neposílaj SRI.
Takže k naší diskusi dodávám, že tehdejší nákup přímo z USA byl mnohem zajímavější než dnes, ať už kvůli jiné tehdejší ceně za zboží tak kvůli mnohem příjemnějšímu kurzu.
S FLEXem nebyl dosud žádný problém, nebylo třeba nic reklamovat, možná bych mluvil jinak, kdybych musel posílat do USA na reklamace atd.... 
Ale ze skušenosti s jinými objednávkami z USA musím vyzvihnout profesionální přístup v případě reklamace, většinou dodavatel uhradil poštovní náklady. (objektiv k fotoaparátu )

Ceny HAM výrobků postupně klesají, navzdory tomu, že rádia jsou dnes vybavenější a lepší, nicméně aktuální kurz dolaru  v současné době výhodnější nákup z ciziny hodně degraduje.

 I tak se drobné nákupy součástek a modulů vyplácí např. z číny ( portál e-bay, aliexpress.com atd... )
vzhledem k nízkému poštovnému ( většinou v ceně výrobku)  se vyplatí počkat 14-20 dní na dodávku ze zahraničí.
Jen pro zajímavost uvedu nedávnou zkušenost se sháněním TCXO-9 do mé FT-817.  Pro úzkopásmové provozy mě vadila nestabilita původního XO, koukal jsem po originální TCXO-9. V mém oblíbeném DDAMTEKu je za cenu téměř 2000kč.   Nákup TCXO mě tedy hezky rychle přešel. 
Než jsem ale  narazil na nabídku TCXO na e-bay . Číňani jakmile uvidí někde díru na trhu ( což je i případ originálního TCXO-9 ) okamžitě se snaží reagovat. A výsledek:  TCXO-9 
    Lze zakoupit alternativní TCXO za cenu do 300kč včetně poštovného. Měl jsem sice určité pochyby o kvalitě "čínského" TCXO co se týče stability , ale během 14 dnů modul dorazil a po testech, které jsem udělal jsem velmi spokojený. A protože jsem měl možnost porovnat i s originálním TCXO-9 od YAESU, mohu s klidným svědomím alternativní TCXO z číny doporučit. Vzhledem k tomu, že spoustu lidí používá FT-817 jako MF na MW, moc dobře nechápu, jak lze s původním XO v TCVRu fungovat. Rozdíl při teplotě tcvru 20/43 stupňů celsia dělá na 430 MHz rozdíl 2,7kHz s původním továrně vestavěným XO, to nemluvím o drift při zaklíčování, kde se zřejmě díky změně napájecího napětí pro XO mění i skokově kmitočet. budu mít víc času, dám k dispozici naměřené výsledky!
 
  

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud budete cokoliv psát, prosím zdržte se vulgárních výrazu. Vše ostatní se dá akceptovat :-)