středa 1. listopadu 2023

Konektory - redukce

 Potřeboval jsem nutně kvůli měření na jednom zařízení a anténách nějaké redukce. Bohužel  taková redukce z 7/16 na N ve značkovém provedení není nijak levná. Neznačkové redukce jsou sice levnější, ale i tak trvá objednávka z Číny dlouho. A já to potřeboval nejlépe včera. Původně jsem chtěl vyrobit kabelové redukce, ale když jsem vyhrabal všemožné konektory ze zásob, zjistil jsem, že se dají k sobě napasovat rovnou bez kabelu. To se týká i spojky SMA-SMA, kterou jsem sice jednu z Aliexpressu vlastnil, ale je z ní již úplně ošoupané pozlacení, jak na tom šetřili. 

Nedělám si iluze o tom, že taková podomácku vyrobená redukce bude mít dobré parametry na GHz kmitočtech, ale dovolím si tvrdit, že na 23pásmo to ještě použít půjde. Pro 70cm, kde jsem potřeboval měřit bez problému. Nejvíc asi napoví obrázky. Asi by se to dalo vyrobit i lépe, minimálně v délce toho středního propoje nějakou vnější trubičkou okolo zajistit 50 Ohm impedanci, ale je to jenom "kousek" :-)







Podobně lze vyrobit velmi jednoduše i SMA-SMA spojku a spousty dalších "provizorních" ale funkčních redukcí:




              Lze využít různé podložky, kroužky a do těla většího konektoru například "utěsnit" panel SMA.



 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud budete cokoliv psát, prosím zdržte se vulgárních výrazu. Vše ostatní se dá akceptovat :-)