neděle 29. srpna 2021

Holice 2021

 Letos v sestavě mé maličkosti, syna Martina, synovce Lukáše a jeho kamaráda za školy Štěpána.

Já po pětadvacáté, nepočítám loňské náhradní Svitavy...

Odjezd ráno v 5:30, cestou jsme nabrali Lukášovo kamaráda.. V Holicích se po příjezdu okolo 8:45 ještě dalo rozumně zaparkovat.

Ihned po příjezdu jsem si všiml vozu OK1MJG, který přijel na setkání asi jako jeden z prvních, neboť jeho vůz stál na tom nejideálnějším místě. Asi testoval autobaterii, protože mu svítila světla. Vzhledem k tomu, že ještě svítila je předpoklad, že tam nestál od čtvrtka večer Hi. Takže jsem mu hned volal a díky tomu asi taky odjel. Ale odjížděl poměrně časně ráno v sobotu...?


Po zaplacení vstupného ( 80kč na oba dny, děti do 15 zdarma ) jsme se vrhli na plac. Trochu mě mrzelo, že Martin letos nedostal žádnou visačku - už se s dětmi nepočítalo a nebyly pro ně žádné "free" visačky natištěné.

Okolo 9 hod. se pak ještě ozval Martinovo kamarád Matyáš, který dorazil se svým otcem. Oba kluci mají stejné zájmy, takže jsem od té doby o Martinovi už nevěděl. Ještě společná fotografie:


 Celý průběh mezinárodního setkání komplikoval nepříjemný déšť, takže deštník a nepromokavé oblečení bylo nutností.

Potkal jsem pár známých, potěšilo velmi setkání a popovídání s Karolem OM7ARK, který je již taková stálice na podobných akcích ( Friedrichshafen atd...)  Do Holic to má ze Slovenska pěkný kousek...




Je fajn si poslechnout cizí řeč, které člověk velmi dobře rozumí Hi.  Dostal jsem od něj ( jako ostatně vždycky) nějaký materiál, to potěšilo!  Karol - těším se na Friedricshafen 2022, přivezu UHF PA desky...

V sobotu dorazil ještě Franta OK1FKT, Pavel OK1PVT , Franta OK1IBB .. stihli jsme udělat dokumentační  "autofoto na časovač" s FKT a IBB.


Matyáš - Martinovo kamarád odjel s tatínkem v sobotu po obědě. Zvládnul  ještě před odjezdem zachránit quadcoptéru, která díky mé mizerné pilotáži padla do cizí zahrady - naštěstí neobývaného pozemku, kde stál hrůzostrašný rozbitý dům.

Průběh setkání až na déšť bezproblémový, každý ukořistil nějaký ten HW... mě potěšily DDR3 RAM 2GB po 20kč/kus - mám spousty PC s vykuchanými RAM.  A tyhle zrepasované PC ještě někomu dobře poslouží.  Objevil jsem také starou meteorologickou sondu MARS 33  - ještě s elektronkou - tužkovou triodou v koaxiálním rezonátoru pracující na 1680MHz. Pěkný úlovek do mé sbírky.  Jirka OK1MWW mi na setkání dovezl krásný kousek měděné desky pod PA  mosfet tranzistor -  nutné k realizaci výkonného PA. A ještě dobrou domácí slívovičku. Jirko díky moc! je skvělá!  Slívku jsme z poloviny "ztrestali" s Milanem - otcem Matyáše večer na internátě SPS automobilní, kde jsme přespávali. 
   Pohodlné a levné spaní, příjemné bylo, že nás paní "recepční" už od dveří zdravila... asi si nás už za těch 25 let pamatuje Hi. Od dalšího kolegy HAM mám zase dobrý domácí med! Jak je vidět, tak se dá na setkání pořídit i šicí stroj!!! To že je zde  k mání i pravý český česnek je snad obecně známé...ale je třeba si ho předem zamluvit!!!!





 Na setkání se dá pořídit téměř vše a funguje velmi dobře výměnný obchod.  Mé letošní skóre je kladné, domů jsem vezl více financí a věcí než při cestě do Holic. I díky výkupu šrotu, který v posledních letech na setkání funguje. Někde funguje i smlouvání a je povinné!!

    Vzpomínám si kdysi, že jsem objevil na setkání  nějaký přepínač na pertinaxové základně. Takový malý QRP. Byl asi za 20 kč.... Povídám prodejci - vzal bych si ten přepínač.  A on na to, jestli to není moc těch 20kč... tak povídám, že je to OK! A on zas, že se mu nelíbí, že vůbec nesmlouvám. Tak jsem začal smlouvat. Vysloveně si to ten člověk užíval, tady už nešlo o peníze ani o ten přepínač. No poslední nabídka byla 5 kč z mé strany. Přibylo přihlížejících a radilů, že je to i za 5 kč drahé! Tak jsme smlouvali dál...
   Nakonec to ten prodejce asi po 5 minutách ukončil sám a povídal...  " Dobře, dám ti 5 kč, když si ten přepínač vezmeš!"  Takže jsem si odnesl přepínač a 5 kč k tomu  -  za notného potlesku okolních HAMs. Prostě estráda, mělo to tak být a věřím tomu, že za těch 5 kč, o které ten prodejce přišel (a přepínač) bylo hodně zábavy pro spoustu lidí. A všichni si to zajisté pamatují!  Bohužel toho pána už jsem pak nikdy neviděl.  Vloni ve Svitavách byl ale zase člověk, který prodával nanohoubičky na mytí. Vypravěč! Uměl krásně povídat a měl místy i spoustu posluchačů. Některé ty věci a lidé mají svůj příběh  a  duši. A vzpomínky na ně.... ty jsou  pak to nejkrásnější! A i když už ty věci nebo lidé nejsou, ty vzpomínky zůstávají. A  že jich za 25 let je.. Musím teď vzpomenout na Standu OK1STW, ať je mu dobře tam nahoře!


 Ale Z5 do HOLIC!!!!  Kdo neví, tak i výrobky fy Avon už jsou stálicí na Holickém setkání ...





Nepřeberné množství nástrojů, nůžek, pinzet , peánů...






Někteří burzu berou s úsměvem....prodávající nikde a cedule samoobsluha Hi. Úžasné! Sám jsem pořídil loger teploty a zaplatil do košíku. Veškeré zboží popsané cenovkami, co víc řešit. Snad se nenašel v naší radioamatérské komunitě někdo, kdo by snad chtěl ....
Chvíli jsem tady cvrkot pozoroval - a opravdu to fungovalo!    Tomuto prodejci bych odpustil poplatek za prodejní místo!!!!!!!!!!!!!!!!!  










Tenhle motorista v Holicích už také nemůže chybět.... je zajímavé sledovat vývoj, motorizace a modernizace dopravního prostředku, který používá a má snad stále stejný základ.  Na STK by asi čuměli Hi.










Tohle STK mělo... krásné dvoutaktní vozítko...




Při dešti vše přikryté, ani živáčka....
















72GB RAM!!!!!!!!!

Tenhle mixík mívala moje babička i mamina...


Nahlédnutí do Afrického muzea Dr. Emila Holuba .... přiznejte se, kdo z HAMs  tam ještě nebyl?






2 komentáře:

  1. Honzo, super reportáž. Děkuji. Mne bohužel potrápilo zdravíčko ale už se to lepší. Hezky jsem se u toho bavil :-D 73 Jindra ok1fjp

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Jindro, díky. Doufám, že tě tam ještě někdy uvidím :-) Potěšilo by to jistě nejen mne...

    OdpovědětVymazat

Pokud budete cokoliv psát, prosím zdržte se vulgárních výrazu. Vše ostatní se dá akceptovat :-)