neděle 20. května 2012

Nový FLEX řady 6000 je tady!!!!!

Firma Flexradio představila vový SDR transceiver  FLEX-6700 a Flex-6500, pro posluchače pak model Flex 6700R. Podrobnosti najdete na jejich stránkách: http://www.flexradio.com/FLEX-6000.pdf
Já jen dodám, že rádio má GE ethernet, umí celé KV +50MHz pásmo. Ten ethernet je nádherná věc, vlastním FLEX-1500  a to USB není úplně ono.
  Jediné co zatím nevíme je cena, ale odhaduji něco kolem 2500 dolarů za TRX, přijímač může být o něco levnější. Když to přepočítáme dle aktuálního kurzu cena  asi dost lidí odradí, ale zájemci určitě nějací budou.  Já osobně už bych nic jiného než SDR nechtěl, kdo si na práci s myší a monitorem zvykne už nechce jinak. Přes to, že se chystám si po několika letech znovu pořídit FT-817 zejména kvůli cestování a baťůžku, bude to asi poslední rádio klasické koncepce, které u mě najdete, samozřejmě kromě FM VHF a UHF TRXů.
   Ta  6700 by se mi samozřejmě líbila, ale počkám. Zatím mi 1500 stačí a věřím, že do 3-5 let bude na tomhle poli transceivrů taková konkurence, že cena spadnou minimálně na polovinu. Výrobní cenu FLEX-6700 odhaduji na 100 dolarů a každá současná deska v PC je  mnohem složitější, přičemž za poloviční cenu...
Síla ceny je v množství a až se začnou SDR rádia vyrábět ve větším množství  tak v kombinace s konkurenčním prostředím prostě cena dolů půjde.
Co se týče mého FLEXe -1500 pár lidí mi psalo dotazy.... připravuji samostatný článek jen k tomuhle rádiu  + kopie recenzí od OK1BUH. Taky mě pár lidí hecuje, abych to někam vzal do hospody a udělal o tom nějakou "přednášku" hlavně pro ty starší, kreří nevědí "vo co go". No možná časem, uvidíme. Už teď ale  mohu prohlásit, že RX část je to zatím nejlepší , co jsem si kdy mohl vyzkoušet.  A pár rádií mě rukama prošlo, byť jen krátkodobě při servisu. Byl u mě také na návštěvě jeden nejmenovaný HAM si rádio osobně otestovat a za 20 dní už ho měl doma taky. Prý to jinak nešlo, nemohl spát Hi.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud budete cokoliv psát, prosím zdržte se vulgárních výrazu. Vše ostatní se dá akceptovat :-)