čtvrtek 11. prosince 2025

Centropol Energy story

     V roce 2010 jsem zvolil dodavatele Centropol Energy. V té době tam byla docela dobrá nabídka. Hodně lidí s dodavateli "šachuje" a  vybírá , co je právě nejvýhodnější.   Během let energie zdražily, i zálohy od Centropolu mi stále dodavatel zvyšoval.  Zvyšoval, i když mi pak vracel přeplatky. Během roku jsem utekl s plynem od MND k ČEZu.... jak jinak než kvůli ceně. A v září už přetekl pohár hořkosti, když se Centropol zase dožadoval větších záloh. Takže padlo rozhodnutí i s elektřinou přejít k ČEZu.  A to rovnou cestou nejmenšího odporu, kdy člověk dá novému dodavateli plnou moc a oni za něj veškerou agendu vyřídí. Takže elektronické podpisy....atd..

    A během pár dnů dorazila z ČEZu zpráva, že přechod se dá uskutečnit až  9 měsíc v roce 2028. Po dotazu na ČEZu jsem obdržel odpověď, že mi nechce "pustit" Centropol a že tam mám závazek.  Začal jsem pátrat proč.. Docela mě to nakrklo a jal jsem se na infolinku Centropolu volat. Ale o cca 20 minutách poslouchání, že jsem v pořadí a že jsou všichni obsazeni jsem to vzdal. Hodně mě to celé rozladilo, byl jsem si jistý, že jsem žádný nový produkt na 3 roky nepodepisoval a ani nechtěl.  Nakonec se z Centropolu někdo sám druhý den ozval. Asi na základě SMS, kde mi psali, že mám volat:

 
Takže jsem se ihned ptal, proč mě může převzít ČEZ až za 3 roky.. Sice jsem si vyslechnul slohové cvičení o to, že si mě váží a že mi udělají cenu lepší než mi nabízí ČEZ, ale já chtěl vědět, proč mám závazek na 3 roky..

Jednoduše - v Centropolu mi obnovili (odborně se říká  prolognace smlouvy) na další 3 roky.  Ani písmenko o tom, že tak učinili, ani telefonát, nic.. 
A chtěl jsem vědět, proč mi tedy s cenou stále šponovali a neudělali slevu sami....  
 Protože paní na lince už byla nepříjemná  patrně proto, že já byl hoodně nepříjemný , hovor jsem ukončil.  Doma jsem prohledal všechny dokumenty a zjistil, že nedorazilo opravdu nic o prodloužení smlouvy atd...  Na Lince ČEZu mi pak paní ochotně vysvětlila, že to na mě nejspíš zkoušejí a že oni s tím nic nezmůžou. A že mám reklamovat produkt, který už má být na dobu neurčitou. Poslal jsem dne 1.12 e-mal: e-mail:
-------------------------------
 
Dobrý den, 
Chtěl bych u vás reklamovat produkt , který mi byl zaveden " OPTIMUM 2402 " ( viz.   faktura zaslaná dne 22.10 e-mailem )
 Na vyúčtování není ani patrné, že se jedná o smlouvu se závazkem. Jde o to, že automatické prodloužení. je dle smlouvy max. 10 let.
Už jsem u vás urgoval vyúčtování, bylo mi zasláno dodatečně a po tomto datu nastavena komunikace e-mailem.
Navíc:

Pokud účastník uzavře smlouvu s časově omezeným závazkem, tedy smlouvu na dobu určitou, může mu být po uplynutí sjednané doby trvání závazku tato smlouva za shodných podmínek automaticky prodloužena o stejnou dobu trvání, pokud toto bylo ve smlouvě sjednáno. Účastník má po tomto automatickém prodloužení právo smlouvu kdykoliv bezplatně vypovědět, a to s nejvýše jednoměsíční výpovědní dobou. 

Poskytovatel je v případě automatického prodloužení smlouvy povinen prokazatelně informovat účastníka jasným a srozumitelným způsobem v textové podobě nejméně 1 měsíc před samotným prodloužením smlouvy o jejím konci a o způsobech, jak lze závazek ze smlouvy vypovědět. Současně poskytovatel účastníka informuje o nejvýhodnějších cenách za jím poskytované služby.

Nedostal jsem  žádný doklad o tom, 
dále běží smlouva na dobu určitou. Pokud jste doklad posílali, prosím o doklad o zaslání , podací číslo. 

Děkuji
----------------------------------------------
Dne 9.12 dorazila odpověď: 
---------------------------------------------- 
 
Vážený pane Kubo,

dne 01.12.2025 jste u naší společnosti CENTROPOL ENERGY, a.s. (dále jen „CENTROPOL“) reklamoval nastavení produktu, a to prostřednictvím zaslaného e-mailu.

Tímto potvrzujeme, že Vaše reklamace č. CAS-2xxxxxxxxxxxx, byla dne 09.12.2025 vyřízena jako oprávněná.

Vyjádření k podané reklamaci:
Na základě detailního prověření, si Vás dovolujeme informovat, že u Vámi sjednané Smlouvy o poskytování služeb za sdružené dodávky elektřiny č. 229234 (dále jen „Smlouva“) pro odběrné místo EAN  xxxxxxxxxxxxxx (dále jen „OM“), bylo zjištěno následující.

Dne 24.09.2010 jste u naší společnosti podepsal Smlouvu a zaškrtnul požadavek garance nejnižší ceny elektřiny, což dle Obchodních podmínek dodávky elektřiny (dále jen „OPD“) znamená, že jste sjednal Smlouvu na dobu určitou 24 měsíců.

Dle OPD Článku III odstavce 8., Je-li Smlouva uzavřena na dobu určitou, nejméně však na 12 měsíců, a Zákazník ve lhůtě 3 měsíců před uplynutím doby, na kterou byla uzavřena, neoznámí Dodavateli písemnou formou, že trvá na jejím ukončení, Smlouva se automaticky mění na dobu určitou se shodným závazkem z původní smlouvy min. na však na 12 měsíců.

Prověřením bylo zjištěno, že chybou systému byla Vaše Smlouva v našem interním systému nyní stále vedena na dobu určitou, avšak v tomto případě již měla být Smlouva nastavena na dobu neurčitou.

Nyní došlo z naší strany k nápravě, Vaše Smlouva byla nastavena na dobu neurčitou.

V souvislosti se změnou nastavení platnosti Smlouvy došlo k přehodnocení podané výpovědi, kdy Vaše OM bude ukončeno s tříměsíční výpovědní lhůtou k datu 28.02.2026.

Přílohou tohoto vyjádření Vám zasíláme akceptační dopis.

Přijměte, prosím, naši omluvu za vzniklé nepříjemnosti, které nás velice mrzí.

Jako omluvu od nás přijměte malý dárek v podobě čaje, který Vám zašleme na Vaši korespondenční adresu U Slunce 427, 33901  Klatovy.

Informace k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů:
Pokud jste spotřebitelem a nesouhlasíte s vyřízením reklamace/stížnosti týkající se uzavření Smlouvy nebo plnění z této Smlouvy, jste oprávněn se obrátit v rámci mimosoudního řešení spotřebitelských sporů na Energetický regulační úřad (www.eru.cz, Masarykovo náměstí 5, 586 01 Jihlava).
V závislosti na povaze sporu však může být v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, příslušný i jiný orgán. V takovém případě se na nás neváhejte obrátit s dotazem, který orgán je příslušný k řešení sporu.

S pozdravem


Pavlína Marková
Manažer útvaru Finance zákazníků a reklamace
CENTROPOL ENERGY, a. s.

Příloha:
Akceptační dopis
Odesláním tohoto e-mailu odesílatel neslibuje uzavřít ani neuzavírá za žádnou společnost skupiny Centropol jakoukoliv smlouvu. Jednání o uzavření smlouvy je nezávazné a může být kteroukoliv ze stran kdykoliv ukončeno. Každá smlouva, má-li být platně uzavřena, musí mít písemnou formu a musí být za společnost skupiny Centropol podepsána jejím statutárním orgánem, ředitelem společnosti anebo na základě písemného zmocnění. 
 
 ------------------------------
    Takže najednou chyba v systému...a došlo k nápravě  Co je zvláštní, že naprosto stejná písnička se před pár lety odehrála s LAMA energy, když jsem převáděl odběr plynu na jiného dodavatele.   
Otázka zní, kolik asi lidí rezignuje a další období trpí dodavatele, od kterého chce odejít. Věřím, že podobné praktiky dodavatelé zkouší určitě na další. A zejména starší lidé rezignují. Nechtějí a ani neumí komunikovat tak, aby měli lepší karty v ruce než ty cinknuté od protihráče. 
Úplně nejvíc mě naštvalo, že mi dnes, 11.12 2025 přišel opravdu slíbený čaj.  Ano čekal jsem čaj... když to v dopise slíbili. Ale přišla "ochutnávka" s hmotností 7 g - gramů:
 

 
 
Zahřeje vám ruce, pohladí u srdce.....  Jako výsměch dobrý.... Přišlo mě to jako by chtěli říct:

Tak hot jsme to na tebe zkusili a nevyšlo to... a čajem tě ještě tak poškádlíme, abys na nás hned tak nezapomněl..

NEZAPOMENU!!!!  A budu se se zkušenostmi dělit na každém kroku.  Nutno říct, že se takhle chovali kdysi i u LAMA Energy, takže dodavatelé mají takové jednání jako standard.  Na druhé straně výjimkou bylo MND, kde přechod proběhl ukázkově. Pokud by se tenkrát u MND "pochlapili" a udělali cenu, nikam bych neodcházel.  

To jen moje zkušenosti ... Lama Energy a CENTROPOL nedoporučuji nikomu. Jen samé problémy, řešení nedopatků záloh ( 100kč )  , když je sami zvýšili a člověk se o tom nedozvěděl, v zápětí vracení přeplatků v řádu tisícovek po vyúčtování, které nedorazilo a musel jsem o něj prosit.  Nakonec i ceny bída, to co mám teď od ČEZu
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud budete cokoliv psát, prosím zdržte se vulgárních výrazu. Vše ostatní se dá akceptovat :-)