neděle 28. srpna 2022

Holice 2022

 Letošní holice byly ve stejné sestavě jako loňské. Jel jsem já se svým služebním vozem, syn Martin, Synovec Lukáš a jeho kamarád Štěpán. Vyráželo se z Klatov ve 4:30. Možná zbytečně brzy, ale chtěl jsem se vyhnout kolonám v Praze, kde jsme vyzvedávali Štěpána. Přijeli jsme  do Holic okolo 7:15 i díky tomu, že už je postavená dálnice až cca 10 km před Holice. Nechctěli jsme dávat vůz daleko od setkání kvůli častým návštěvám auta se získaným materiálem. Obě ulice byl "označkovány" zákazem zastavení, takže jsme zaparkovali u jedné z bytovek. Za okno jsem umístil kontakt na mě s tím, že pokud bych překážel, okamžitě přeparkuji.

Letos Martin jako patnáctiletý poprvé platil vstupné...Pobyli jsme oby dny, protože letos nebylo k dispozici ubytování v internátě SPŠ automobilní a zabukované místo ATC Hluboká mi zrušili, spali jsme v Apartmánu v Lázních Bohdaneč cca 20km od Holic. 

V sobotu pak dorazil OK1FKT  a OK1IBB spolu s dvě dalšími lidmi.

V neděli jsme pak stihli udělat jednu momentku:


 Zleva  OK1FKT, OK1MHK, Martin (snad někdy OK1MK), Lukáš a Štěpán

 


 

      Vstupné 80kč/osoba. U vstupu příjemné brigádnice, s úsměvem jde všechno líp Hi.



Tenhle zdroj mám s českým popisem.  Možná vloni by díky té azbude dobře prodal....

Tady jsem zakoupil nějaké to elektrolytické smetí, k dispozici byly kapacitory kvalitnějších výrobců..


Jestli tohle bylo na prodej, těžko říct.







K mání články 18650 neskutečných kapacit. Je fajn, že někteří prodejci hned upozorňují, že kapacita je 

" čínská" a že článek testoval a má pouze např. 2100mAh.


Moc rád jsem zase potkal Karola OM7ARK. Popovídali jsme, a vyměnili si nějaký materiál. Já jsem od něj a jeho kolegy ze Slovenska dostal od každého po jedné lahvi pálenky. Už se těším, až bude příležitost jí pořádně ochutnat. Večer jsem na to zapomněl i když v plánu bylo po ubytování se lahvinky střídmě otestovat. 


V sobotuu jsem potkal i Toma OK1TOM. Šli jsme spolu na malinovku, nicméně u prodejce vedle kulturního domu zboku malinovka došla. Takže jsme se postavili do fronty u jiného a pak se nějak ztratili. Mezitím jsme odešli na oběd a Tomáš mi pak volal, že má malinovku v ruce. Takže jí musel vypít sám. No a pak už jsme se neviiděli. Takže Ti Tome dlužím příští rok Malinovku!!!

Na oběd jsme šli  do "Café v zahradě"...


 

 Byli jsme tam před pár lety a měli tam dobrou Pizzu. Bohužel vloni  tam "neordinovali" pizzu.  Leto byla situace o 100 procent lepší. Krom toho, že byl co vybírat a byla k dispozici i pizza byla v místě příjemná obsluha. 



Jedna z obsluhujících se stále usmívala, chvílemi to vypadalo, že snad vyhrála ve sportce nebo užívá nějaké povzbuzující látky. Ale možná jsme jí úsměv na líci navodili my čtyříííí s cedulkami na klopě.  Svým "úsměvným" chováním ale navodila příjemnou atmosféru až tak, že jsme se rozhodli se tam vrátit i v sobotu!  Po dobrém jídle jsem prohlížel na telefonu došlé zprávy, jedna znich bylo video . Díl s Krtečka s názvem Krtek ve snu. Jedná se o díl, kdy pán usne u televize a zdá se mu o tom, jaký by byl svět bez elektřiny a benzínu do auta. Není bez energií schopen ničeho a tak ho až krtek zachrání před umrznutím tím, že rozdělá ohýnek na jeho koberci a postupně na něm společně oba spálí veškeré vybavení domu. S příchodem jara pak teprve oba poznají, čemu budou muset v ,,novém" světě čelit. Prostě krásný příběh poplatný této době, takže koluje internetem. No a já si ho po jídle pustil na telefonu postavený na stole. A komentoval kolegům o co jde a jak je to zajímavé... Doporučuji tento díl zkouknout.

Ani jsem si nevšiml, že obsluhe přišla až ke stolu a koukala na mě jak sleduji Krtečka na telefonu. Asi tuším, co si  pomyslela, ale snad se k ní onen díl také dostane a snad pochopí smysl toho, proč jsem na to koukal. Ale věřím , že první pohled na mě jak sleduji Krtečka  musel být přinejmenším úsměvný.

Restaurace Café v zahradě byla letos na jedničku, určitě doporučujeme!!!





Tady jsem zakoupil dva články 18650  VCT6. Prodejce říkal , že jde opravdu o originály s 3000mAh.  Během roku jsem do mojí FPV koptérky Crux 3 NLR sháněl právě tento článek. Postupně jsem dělal objednávky v e-shopech a když článek dorazil otestoval jsem ho. Vždycky to byl  ( i vzhledově - na webu se dají najít detailní fotografie) padělek s kapacitou místo 3000mAh jen cca 1800-2100mAh. Takže jsem ho vždy reklamoval. Ovšem  doma jsem dva zakoupené články otestoval a je to stoprocentní originál. Jak vzhledově tak kapacitně ( naměřeno 2890 a 2905 mAh )  odpovídají články originálu. Neboli pokud budete chtít opravdu originální VCT6 nakupujte od "baterkáře" z Holic. ( baterkář.cz )  Má jich poměrně velké množství, navíc za velmi pěknou cenu oproti konkurenci , která prodává padělky. Tohle není reklama , jen recenze na spokojený nákup. Už jsem ani nedoufal, že článek s možností odběru 20-30A a kapacitou 3Ah vůbec někdy seženu.  Oněch 600mAh navíc oprti běžným kapacitám 2200-2400mAh je pro koptéru cca 4 minuty letu navíc Hi.



Objevily se ve výprodji zajímavé dutiny na 70cma a 2m pásmo. Škoda, že něco nebylo i na 6m band, určitě bych pořídil...



Potěšení na duši i na srdci. I když se každoročně píše, že na place by měl být radioamatérský materiál, jsem vděčný za takové prodejce, u kterých se dá pořídit něco pro manželku. Letos jsem jí přivezl krásnou formu na pečení - velikonoční zajíček s nůší vajíček. Měla z něj velikou radost:


 Bylo třeba formu vyčistit, ale to je jen detail.....Synek kopupil krásné utěrky z mikrovlákna od fajn prodejce, kterého známe už ze Svitav. Starší pán s manželkou. Kdyby tam chyběl, nebude to ono Hi. Bohužel jsem neudělal fotografii. Ale příští rok natočím snad i video. S pánem se skvěle povídá.








Martin pořídil několik vysavačů do sbírky, těmto nakonec odolal.



V sobotu dorazil někdo na tomto nádherném stroji. Musel jsem udělat fotografii. Zdravím majitele a děkuji!





Nabíjecí články.... na ceduli šalamousky napsáno 4,7A. Pod tím si jde představit např nabíjecí, či vybíjecí proud 4,7A. Ta kapacita na tužkách ale správně není. Téměř se stoprocentní jstotou se jedná o nějaký čínský fejk s reálnou kapacitou v nejlepším případě poloviční, v nejhorším třeba jen 500mAh... SRI



Pátek okolo 17 hod .... vymeteno...


 Okolo 17 hod jsme se v pátek přesunuli asi 25km od Holic do Lázní Bohdaneč. Měli jsme tam zajištěné ubytování v penzionu  rybolov pro děti a dospělé.  https://www.rybolovprodeti.cz/index.php/cs/

Pěkný apartmán v přírodě, hezky zařízený, čistý. Ubytování na mnohem lepší úrovni než v SPS auto v Holicích a za skoro stejnou cenu!!!!  Nám až tak o kvalitu ubytování nejde, jde o to přespat do druhého dne, ale úroveň ubytování je příjemný bonus i když jsme museli ujet 25 km tam a v sobotu ráno zase z5.

S příjezdem a vyřizováním ubytování se pojí ještě jeden zážitek. Pán na recepci se nás ptal, kolik je nás... okamžitě odpovídám "čtyřííí" . A pán na to... " jo vy jste z Plzně...."  Takže jsem se prokecnul ihned při příjezdu. Ale bylo to milé přivítání, pán přihodil ještě několik zajímavých vtipů.



Odjížděli jsme z Holic zároveň i s vozem Franty  OK1FKT v 15 hod v sobotu, cesta domů cca 3 hod. 

Pořídil jsem nějaké drobnosti, největší radost mám z  modulu generátoru 1-8000MHz  s ADF435X. By za krásnou cenu. Nakoupil jsem i nějakou bižuterii ( SSD disky , RAM) Dataloger teploty, tlaku a vlhkosti, syn někd objevil krásnou IP kameru. Potěšily i ony VCT6 18650 články a z nostalgie jsem si přivezl i zachovalou START 1 - CB rádio. V roce 1991 jsem si stejnou koupil v Hischau v SRN za cenu 99 marek.


Na burze jsem spolu s OK1FKT zakoupil akupack stávající ze 182 ks 18650 článků 2Ah.  Každý máme 91 článků.

Doma jsem polovinu akupacku opatrně rozebral a články vytěžil. Kontrolní namátkové měření 4 kusů dopadlo výborně. Při nabíjecím a vybíjecím proudu 1A mají kapacitu 1,86    1,85   1,89   a  1,81 Ah. 

Akupack stál 1100kč jeden článek tedy vychází na 6 kč.






Prodejce upozorňoval na větší samovybíjení bloku, s "Ampérákem" jsem tam konzultoval možnost takový článek najít a vyřadit pomocí měření úbytku na přívodním propoji.  Vzhledem k tomu, že jsem blok rozebíral, nebylo třeba takovou věc provádět.  Vadný článek se ale objevil:


Kromě toho, že měl vyhřátý obal, měl chvilku po demontáži z akupacku jen 0,2V. Při pokusu o nabíjení se sice napětí zvedlo na nabíjecích 4,15V, ale po odpojení nabíječe opět padá k nule.  Článek se chová jako odpor, ze zdroje 4,15V odebírá trvale 120mA.   Neboli to byl asi onen závadný článek, který degradoval celý akupack a způsoboval samovybíjení.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud budete cokoliv psát, prosím zdržte se vulgárních výrazu. Vše ostatní se dá akceptovat :-)