úterý 17. prosince 2019

YuRuiCheng Store - Story on Aliexpress and with Česká pošta




Tak se to trochu hnulo... Paní pošťačka, která mi měla balík doručovat mi nechala ve schránce vzkaz, abych jí zavolal..

Volal jsem jí... balíček prý dala nějaké paní v domě. vysoká asi 60 let.  Nikdo vysoký okolo šedesátky u nás nebydlí.

*********************************************************************************

YuRuiCheng Store      Story  na Aliexpressu a s ČP



Asi hodně lidí nakupuje na Aliexpressu.  Po několika letech mám bohužel první negativní zkušenost.

V podstatě s tímto prodejcem:  YuRuiCheng Store     



Celé story je ale složitější!
14.10.19 objenáno  a zaplaceno zboží.  
24.10 se tracking zaseknul na více než měsíc l ! A pokračoval až 28.11!!!
Už tady je něco v nepořádku!

  Běžně se to zasekává v cílové destinaci. Tedy u nás. V tomto případě ne -  tady je už něco shnilého.

Mezitím kontaktován prodejce. Stále stejná písnička – čekej , čekej. Jako gramofón. Běžně chodí zboží do 14 dnů, maximálně měsíc. Dne 3.12  tedy po 50 !!! dnech se  mění status na doručeno. Viz tracking níže.  Já ale stále nemám nic.  


Kdo nechce číst dál, jeden důležitý závěr: neobjednávejte  na YuRuiCheng Store   Raději někde jinde.
   
Už jeden balíček od stejného prodejce  měl problém ( dodáno jiné zboží ) ale byla to  halířová položka. Neřešil jsem  to.
 Následně podán „dispute“.  

Bohužel po pár dnech Aliexpress rozhodl ve prospěch prodejce. Moji žádost na vrácení částky nereagoval. Prý je jasně v trackingu, že je doručeno.  Na poště také není dovolání. Reklamaci prý může podat jen odesílající.
Takže mám smůlu.  Doporučenou zásilku si prý ČP sama  „ podepíše“  jako doručenou a vy v tom nemůžete udělat nic.  Na poště se se mnou nikdo nebaví, mám to reklamovat u prodejce. Ten poslal do sporu pár screenů. A samozřejmě tam típnul tracking.

Tady je vyjádření: 

  We are really understand your feeling for what has happened. As there is no valid evidence to prove you have not received package, we will release full payment to seller according to our rule. Your understanding and cooperation will be highly appreciated. If you meet any trouble during shopping in Aliexpress, please contact us and we will help you timely since you are our honored customer. Hope you will have a wonderful shopping experience next time.

Konečná. Přišel jsem o 28,86 $.

  Balíček nejspíš ztratila česká pošta. Nevím... Podepsala za mě i doručení.
Možná ho strčili do jiné schránky. Nebo ještě dorazí?
Když chci na stránkách podat reklamaci (pod trackingem  na stránkách ČP) dostanu hlášku:




Ještě víc, než těch 600kč mě štve ta bezmoc. Nic nesvedu, nedokážu s tím hnout, prodejce má potvrzení o doručení , takže co by řešil? Proč by dával nějakou reklamaci? 

A u České pošty prý začal fungovat malý podvod, to jsem nevěděl: 
Jakmile je zásilka aspoň za $5, pak ji prodejce z Číny posílá jako sledovatelnou. Dostane číslo třeba jako to LE… A to tedy není obyčejná zásilka. Dříve to chodilo jako balíčky nebo doporučené zásilky proti podpisu. Před časem to Česká pošta začala měnit na ty mezinárodní obyčejné zásilky. Na zásilku nalepí zelené L a dělá, že je obyčejná. Ale není obyčejná, protože má číslo a je dohledatelná. A oni si ji potvrzují jako doručenou sami. Hodí ji do schránky a dělají jako doručeno.

A já mám tím pádem smůlu. Končí story.
Řešení to nemá.  Možná má – jít po tom tvrdě, ale ten čas je dražší než 600kč.
Alespoň informace sem, co se může stát. Nelze tomu nijak předejít. Bohužel.
Budu k dražžším nákupům používat E-bay. Tam jsem zatím nenarazil nikdy :-)


Není to můj případ, ale prodejci na Aliexpres prý používají duplicitní tracking čísla. Číslo je od nějaké zásilky, která jde do cílové země ,ale na jiné místo . Do jiného města. Nic ale neposlal. To se ale dá dohledat, doručení je jinde… POZOR NA TO!!!



 

1 komentář:

  1. Ouuuu, to je blbý! Měl by to reklamovat odesílatel!

    OdpovědětVymazat

Pokud budete cokoliv psát, prosím zdržte se vulgárních výrazu. Vše ostatní se dá akceptovat :-)