čtvrtek 9. července 2015

Polní den 2015

    Letošní PD jsme nepánovali. Důvod je jednoduchý - hlavní "tahoun"  Václav OK1VRF měl moc domácích povinností okolo baráku, už před časem mi psal, že letos to nestíhá. Já na přípravu také čas neměl, trochu se bojím, že příští rok to nebude jiné...  Ono to není jenom o tom odjet na kopec a odjet závod.  Všemu předchází mnoho času příprav, testů atd... ale to zasvěceným snad nemusím popisovat.

   Ale hlodalo mě to,  říkal jsem si, že bychom se mohli alespoň sejít, popít, opéct buřta, ale  hlavně pokecat.  No a kdy jindy než při polním dnu?  Zavolal jsem Standovi OK1STW, ten s nápadem souhlasil. Kontaktovali jsme ještě pár HAMů ...domluva zněla v sobotu 4.7. okolo 11 hod. na Doubravě. A já že vezmu FT-817 a malou anténu na 70 cm s tím, že ze srandy  pojedu jenom s 0,5W.  Když  všichni s výkonem nahoru, zkusím to obráceně :-)  Prostě "rozdat body", se závazkem že udělám alespoň 5 spojení Hi.

   Jenomže  doma jsem se  dozvěděl, že dcera neodjíždí na letní tábor v pátek, ale v sobotu.
Samozřejmě informace  poté, co jsem přislíbil účast. Takže v sobotu dopoledne rychle s dcerou do Kunkovic, a pak hurá na Doubravu. V garáži jsem ještě nabral malý gril a uhlí, nechtěli jsme rozdělávat oheň v tom horku. Antény,  teleskopický cca 8m stožárek, kabel a redukci  k anténě. No a samozřejmě můj radioamatérský kufřík s FT-817+ zdroj.
    Nahoru jsem dorazil samozřejmě pozdě, vlezli mi do toho ještě nějaké služební povinnosti, bohužel v pá-so-ne jsem také držel pracovní pohotovost. A pozdě v noci z pátku na sobotu  jsem se vrátil z Karlových varů z poruchy....
    Na kótě byl jenom Václav OK1VRF a samozřejmě Standa OK1STW, ten ještě volal Pavlovi OK1GU do Holýšova, který hned  sedl do auta a za chvíli dorazil.  Chvíli jsme povídali, pak Standa připravil buřty v alobalu a grilovalo se. Já jsem si přihodil klobásku....








 No a pak tuším že Václav OK1VRF prohodil, že by se mělo vysílat, a že jsem říkal 5 spojení....
   Přiznám se, že jsem s tím už moc nepočítal, a věci naložené v autě jsem po celodenním parnu chtěl tak jak byly naložené odvézt zase z5.
No vyhecovali mě, vyházel jsem to ven a začali jsme stavět.



Je to znát když je víc rukou. Uvědomil jsem si, že tohle v jednom by bylo nadlouho.  Teleskopický stožár byl roztažený hned, ale nastal problém, jak anténu na stožár přidělat, protože držák s objímkou byl určený pro vertikální polarizaci. Anténa je od Fy ZACH původně určená na 425MHz pro UFONA CDMA. Měl jsem jen změřeno, že funguje, že má SWR na 432MHz  ok. Ale nikdy jsem ji na nic nepoužil, natož abych nějak zkoušel, jestli se na stožár dá přidělat. :-)
  No nakonec jsme použili držák z KRCky na 2m, kterou jsem s sebou také vzal. Ten držák pasoval na ráhno 70 cm antény a šel dobře použít. Dokonce šla měnit elevace, nastavil jsem ji trochu "nahoru" aby se eliminoval ohyb teleskopického stožáru. Anténa se stejně na stožáru kroutila jak chtěla, no když uvážím, že to vše bylo bez příprav, bylo to hlavně rychlé a funkční.







 
Při stavění antény pomáhali všichni, ostatně dostat to nahoru v jedné osobě je nemyslytelné, nebo minimálně hodně obtížné...



   Anténu ( stožár)  jsme připevnili pomocí bindrů (stahovací pásky) k mříži u dveří tak, aby byla volná a dalo se s ní točit.






 Při pohledu na anténu , blízké stromy a myšlenku jen 0,5W  jsem si  jen tak pro sebe povídal něco o zdravém rozumu a fyzice.....ale přípravu pracoviště jsme zdárně dokončili .




Václav OK1VRF se pasoval na "rotátora".  Další problém - krátký kabel k anténě jsem vyřešil umístěním TRXu na pohovku - ke stolu kabel prostě nestačil.

No nikdo to neměřil, netestoval :-(   Už je mi jasné k čemu ty "kontrolní dny jsou " HI.
Standa OK1STW mezitím udělal kafe a pustili jsme se do dortíčku, které upekla moje XYZ.

 Václav OK1VRF se statečně pral s rolí hlasově ovládaného rotátora, jenom stále nebylo jasné, kde je jaká světová strana. Za vše mluví tohle krátké video, které jsem pořídil. Netřeba nic dodávat :-)





                     Udělal jsem  10 QSO, asi 800 bodů.


No, splnil jsem závazek 5 QSO s 0,5W a cca ve 19:00 hod. jsem to vypnul , uklidili jsme stanoviště a okolo 20:00 hod. jsme odjeli domů.







 V neděli ráno jsem byl služebně v Plzni na jedné site  měnit oscilátor v SDH pojítku na 22GHz. Takový polní den v práci :-)




 Bylo to prakticky na otočku a  po návratu domů a  obědě jsme jeli k manželčiným rodičům na sídliště Vodojem v Klatovech za účelem koupání se v bazénu. V autě jsem měl všechny věci z předchozího dne kromě stožáru, ale napadlo mě, že bych mohl ještě pár bodů rozdat na 2m.  Potřebná cca 4m roura se na zahradě u tchána našla a tak jsem v zástavbě okolních domů postavil KRCku na 2m. Půl hodiny před koncem PD jsem to zapínal . Prakticky  vůbec nemělo smysl směrovat, anténa KRC byla utopená v husté zástavbě.


 Hrálo to  ze všech směrů,  horší to bylo s dovoláváním. Stanice si většinou  stěžovali na QRN od  blížící se bouřky.  Nakonec se podařilo spojení s OL4A , OK1KFH, OL3Y, OK1GN a OK7O. Rozdal jsem pár bodů rovnou  "od bazénu", opět s 0,5W Hi. Ale to  už se blížila 16:00 hod (14:00 UTC), tak jsem to vypnul a skočil do bazénu.

Díky všem zúčastněným za hezký den s pěknou atmosférou, zejména Standovi OK1STW za "podporu" na kótě.   Zase jeden PD za námi a člověk je zas o pár pěkných  zážitků bohatší :-)


Honza OK1MHK

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pokud budete cokoliv psát, prosím zdržte se vulgárních výrazu. Vše ostatní se dá akceptovat :-)